Call centar
  • 0
    Korpa je prazna.

Energetska pića izazivaju razdražljivost

Energetska pića izazivaju razdražljivost

Nekada je kafa bila nezamenjivi napitak za smanjenje umora, odgađanje spavanja ili povećavanje koncentracije i budnosti, a danas se u tu svrhu sve češće koriste energetska pića. Osim tinejdžera i sportista, ove napitke dosta koriste profesionalni vozači, radnici obezbeđenja, noćni čuvari, studenti.

Energetska pića se pre svega uzimaju za brzu obnovu mišićne snage, poboljšanje raspoloženja, budnosti, i bolju memoriju. Međutim, kardiolozi upozoravaju da mogu da dovedu do poremećaja srčanog ritma, nekontrolisane hipertenzije, povišenja krvnog pritiska, i svih komplikacija koja ovakva stanja izazivaju.

Tu se pre svega misli na sklonost ka disekcijama aorte odnosno raslojavanju zida aorte i njenom posledičnom pucanju, kao i pogoršanju već postojeće koronarne bolesti - kaže dr. sc med. Živojin Jonjev, kardiohirurg Instituta za kardiovaskularne bolesti u Sremskoj Kamenici. - Ovi proizvodi se ne preporučuju osobama mlađim od 18 godina, trudnicama, dojiljama, osobama sa srčanim tegobama, kao i osobama preosetljivim na kofein. Naime, energetska pića na našem tržištu imaju veliki sadržaj kofeina, od oko 80 mg po limenci ili preko 300 mg po litru. To je znatno više od kofeina u prosečnoj šoljici kafe, a duplo više u odnosu na šolju čaja.

Kofeinska pića mogu da budu razlog za nastanak poremećaja sna, noćno mokrenje, i pojavu nervoze i razdražljivosti. Ovo je moguće primetiti čak posle upotrebe jedne čaše kofeinskog pića na dan, upozorava dr Jonjev.

Izvor: Novovsti

Komentari

0
Komentara

Pošalji komentar

Imaš na raspolaganju 1000 karaktera

Komentari

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove ovog Internet portala. Komentari su moderirani i odobravani u skladu sa opštim pravilima i uslovima.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.