Call centar
  • 0
    Korpa je prazna.

Znate šta? Ipak možete da jedete špagete i hleb i da budete vitki!

Znate šta? Ipak možete da jedete špagete i hleb i da budete vitki!

Znate šta? Ipak možete da jedete špagete i hleb i da budete vitki!

Ipak možete da jedete špagete i hleb i da budete vitkiKako se osećate kada jedete hleb ili testeninu? Odgovor je: krivo. Ali niste sami. Većina ljudi oseća krivicu kada unosi ugljene hidrate a skorašnja studija je pokazala da ljude grize savest i da se osećaju loše kada jedu namirnice bogate ovim „grehom“.
Poslednjih godina su ugljeni hidrati optuživani za dijabetes trugog tipa, rak i demenciju. Smatrani su za glavnu stvar koju treba izbegavati u dijeti.

Mnogi ljudi pokušavaju da smanje unos, okrećući se različitim tipovima dijeta.

Široko je rasprostranjeno da su prerađeni ugljeni hidrati, kao što su beli hleb i testenina uzroci nepoželjnih kilograma i bolesti, doktori su zabrinuti zbog izbegavanja istih.
Ljudi koji izbegavaju ovu „grešnu hranu“ pate od manjka energije, promena raspoloženja, smanjene koncentracije i problema sa varenjem. A neki se čak i ugoje.
Prosti ugljeni hidrati, kao što je fruktoza (šećer iz voća), napravljeni su od jednog molekula šećera. Sukroza (klasičan šećer) i laktoza (šećer koji se nalazi u mlečnim proizvodima) sadrže dva molekula šećera.
Duži lanac ovih molekula se nalazi u hlebu, testeninama, pirinču i krompiru. Ovo su proizvodi koji ljudi smatraju ugljenim hidratima.

PRAVI IZBOR UGLJENIH HIDRATA MOŽE DA POMOGNE U DIJETI
Iako mnogi eksperti kažu da su ljudi sa viškom kilograma oni koji jedu mnogo ugljenih hidrata, kažu da su ove namirnice nepravedno optužene.

Ugljene hidrate mnogi vide kao „đavolju“ hranu, ali nutricionisti kažu da su oni esencija zdrave i balansirane dijete – kaže Helen Bond iz britanskog nutricionističkog udruženja.
Ona dodaje da su jako bitni za organizam.
Oni su izbor goriva za telo. Ako ih izbacite iz ishrane, to može dovesti do glavobolja, umora i letargičnog osećaja. Nećete moći da trenirate kako treba i da se koncentrišete. Oni su hrana za mozak - rekla je Bond.
Helen je rekla da mnogi ljudi tretiraju sve ugljene hidrate kao jednake.
Pirinač, ovas, pšenica i žitarice celog zrna pomažu telu da skupi potrebna vlakna i vitamin B.
Problem dolazi kada se ove žitarice prerade i otklone semenke, pa se tako šećer brže apsorbuje.
Prerađeni proizvodi imaju manje vlakana i nutrutienata.
Oni kojima se dodaje šećer i mast, kao što su biskviti i grickalice, sadrže mnogo kalorija i otpuštaju šećer brzo, što dovodi do taloženja masti.

TREBA NAM VIŠE VLAKANA
Vlakna su jako bitna za probavu, a pokazalo se i da su dobra u borbi protiv srčanih bolesti i nekih tipova raka. Istraživači sa Harvardske škole zdravlja su rekli da dijeta sa hranom koja sadrži celo zrno je povezana sa dugovečnošću.

Možete dobiti i vlakna iz povrća, kao što su brokoli i kupus.

Helen Bond je rekla da dolazi do nesporazuma kada je reč o razlici između prostih i prerađenih ugljenih hidrata.


Izvor: Blic Žena

Komentari

0
Komentara

Pošalji komentar

Imaš na raspolaganju 1000 karaktera

Komentari

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove ovog Internet portala. Komentari su moderirani i odobravani u skladu sa opštim pravilima i uslovima.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.