Call centar
  • 0
    Korpa je prazna.

Ova namirnica će vas napuniti energijom, a ne goji

Ova namirnica će vas napuniti energijom, a ne goji

Iako su tradicionalne mahunarke s naših prostora pasulj, grašak, bob i sočiva, leblebije poslednjih godina postaju sve popularnije i idu na vrh lestvice omiljene hrane.
Gledajući mahunarke generalno, bogat su izvor kvalitetnih belančevina s esencijalnim aminokiselinama pa ne čudi da služe kao zamena za meso. Sadrže puno vitamina, s naglaskom na one grupe B, posebno folne kiseline što je dragocjeno trudnicama. Ali prepune su i minerala poput kalcijuma, magnezijuma, gvožđa, cinka, selena i rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana. Nakon ovog kratkog rezimea sasvim je jasno da lebleje treba da jedemo sve češće, a načina pripreme zaista ima dosta.
U 100 grama leblebija se nalazi 360 kalorija, a od toga 19 posto proteina, šest posto masti, 60 posto ugljenih hidrata, 17 grama dijetetskih vlakana i 10,7 grama šećera.

Zdravlje
Zahvaljujući vlaknima, nakon što pojedete leblebije, duže ćete biti siti, ali ima on i velike prednosti po pitanju zdravlja. Blagotvorno deluje na holesterol i probleme s dijabetesom jer reguliše šećer u krvi. Takođe ima dobar uticaj na zdravlje srca zbog spomenute folne kiseline. Na svojoj listi prednosti leblebije imaju i mineral molibden u tragovima koji aktivira enzime u metabolizmu, a poznat je i kao dobar diuretik.

Pomoć kod mršavljenja
Istraživanje objavljeno u Journal of Nutritionu pokazalo da redovan unos vlakana u organizam pomaže održavanju telesne težine i u borbi s viškom kilograma. Kroz dvogodišnju studiju naučnici su došli do zaključka da osam grama vlakana na hiljadu unesenih kalorija u telo podstiče gubitak do dva kilograma. Leblebije imaju čak osam grama vlakana u tri četvrtine šoljice, pa je to razlog da ih jedete češće.

Leblebije i crvena paprika za više energije
Čak svaka peta žena ima nizak nivo gvožđa. Konzumacija hrane bogate gvožđem neće puno ako organizam nije u stanju da razgradi tu hranu.
"Gvožđe koje dolazi iz biljaka naš organizam vrlo često teško razgradi', tvrdi Heder Manđeri, vlasnica nutricionističkog centra u Pitsburgu. Da gvožđe koje sadrži leblebije ne propadne, olakšajte organizmu razgradnju i dodajte malo crvene paprike. Upravo će vitamin C iz paprike biti ključan za lakšu apsorpciju gvožđa.

Napravite humus ili jedite leblebije kao grickalicu
Humus je popularan na celom Bliskom istoku, ali nije nepoznanica ni u zapadnom svetu. Obično se dobro izmiksaju leblebije, beli luk, tahini (pasta od susama, ali dobar je i obični susam), maslinovo ulje i so i biber. Smesa mora biti glatka, poput paštete. Jede se s drugim povrćem, na primer šargarepom ili celerom, koje se umoči u humus.

Izvor: Stvar Ukusa

Komentari

0
Komentara

Pošalji komentar

Imaš na raspolaganju 1000 karaktera

Komentari

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove ovog Internet portala. Komentari su moderirani i odobravani u skladu sa opštim pravilima i uslovima.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.